Můj osobní vztah k muzice

2 komentářů

Hudba. Hezké slovo. Pro každého z vás má nějaký ten svůj význam, že? To, co v sobě ale skrývá, odhalil jen zlomek světa. Jestli mne opravdu ovládá nějaká populační závislost, je to závislost na hudbě. To, co dokáže hudba s mou myslí i tělem, jak silně promlouvá skrze všechny své prvky k mé osobě… je to neuvěřitelné. Možná je hudba nějakým neprozkoumaným druhem magie, který známe natolik, že si toho vůbec nevšímáme. Ale mne to stále naplňuje nevěřícným obdivem vůči umělcům, kteří se, i když je nikdy nepoznám doopravdy, stali nejbližšími přáteli v dobrém i zlém. Pocit, jako bych jim rozuměla, a především, oni rozuměli mně, přestože není úplně skutečný v tom slova smyslu, jak to vyzní pro každého normálního člověka, kterému bych to přednesla, mezi hudebníky a námi existuje jistý druh velmi blízkého spojení na instinktivní úrovni, nikoliv té lidsky-reálné.
Oblíbená píseň, to není jen taková fráze, jakou si říkají afektované holky s cigaretou v puse (jasně že mám na mysli holky pod osmnáctkou), pro mne znamená něco, co představuje mou současnou situaci v životě, stav mysli, nebo snad psychickou stálost a kontrolu.

Stále mi přijde tolik zvláštní, jak moc nás může hudba ovlivnit. Ne každý to tak má, asi.
Ale, co já vím, vždycky dokázala buď prohloubit, posílit a ustálit mou náladu, nebo ji dokonce změnit. Pomáhala ujasnit myšlenky, i když, pravda je, že když si pustíte depresivní a nenávistnou písničku, těžko říct, jestli přijdete na to, že byste měli někomu odpustit, omluvit se a spravit vztahy. Nakonec ale stejně dojdeme k tomu samému, ne? 
Heh, jistěže, i právě teď mi v pozadí psaní něco hraje, konkrétně celé Saturate od Breaking Benjamin, a vlastně mě to trochu odvádí od soustředění na to, co píšu.
Proboha, já pak vypnu přehrávač, přečtu si to po sobě a následně budu dlouho kroutit hlavou nad tím, jak upadly mé vyjadřovací schopnosti, a vynadám si, že s hudbou se prostě psát nedá, pokud se na to chci soustředit. Já totiž velmi ráda poslouchám tak, že se ponořím do textu, hlasu, i instrumentálu. Naneštěstí si to i ráda pustím k psaní, a u takového tématu jsem nemohla nic nezapnout, ne?
No, a podle toho to taky vypadá.

Už mi prostě asi nezbývá, než se omluvit za váš ztracený čas. Nějak mi to dnes zas ujelo, ztratila jsem původní (značně zajímavou) myšlenku a nemůžu ji najít. Jestli se mi to ještě podaří, možná tohle smažu a napíšu to znovu, ale pochybuju =D
Potřebovala bych facku, která by mě probrala.
A taky se trochu vrátit do reality a začít přemýšlet nad současností.
No, hudba určitě pomůže. A nebo to ještě víc zabije. Spíš tak.

Loučím se s vámi vlčím zavytím.
Na závěr, trochu klišé…
asi Dance With The Devil od Breaking Benjamin. Nebo nějaká jejich další, perfektní skladba. Je to vážně těžké. Co vy a váš oblíbený kousek?




2 komentáře:

  1. Jo, hudba je mocná čarodějka, jen co je pravda. Stejně jako ty u ní nejsem schopná moc psát, ztrácím se a pak píšu podivně nesouvisle, ačkoliv... to možná není přílišná změna :D
    před státnicema, dva tejdny, mi jela ve smyčce jedna skladba, která mě zachránila před zešílením. Poslouchala jsem a šrotila, když už jsem nemohla, nakopla mě k dalšímu učení. Nedávno jsem si ji pustila, z nostlgie a tak, no hele, docela se mi sevřel žaludek, prostě se mi vybavilo, jak mi tehdy bylo... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já prostě nevím, proč si ke psaní pouštím písničky, když pak vždycky ztratím tu pomyslnou nit :D Je to strašný zlozvyk.
      Takovou podobnou situaci znám, když jsem v jednom období pořád poslouchala stále ty tři stejné skladby, a pak si je zkusila při projíždění mobilu pustit asi o třičtvrtě roku později, udělalo se mi až špatně, co připomněly =D A trvalo dlouho je téhle poskvrny zbavit.
      Tedy upřímnou soustrast, jestli to chudák skladbička nepřežila ve zdraví.

      Vymazat


Pokud nastavíte profil ,,Anonymní'', váš komentář se ve většině případů nepřidá. Můžete využít jméno a URL. Pokud nemáte soukromé URL (stránky), navrhuji napsat ,google.com'.